Münih belediyesinden su tasarrufu çağrısı

von Aytürk
A+A-
Reset

Tüketim haziran ortalamasının yüzde 20 üzerine çıktı

Almanya’yı etkisi altına alan sıcak hava dalgası, büyük kentlerde su tüketimini de hızla artırdı. Münih Belediyesi, şehirde içme suyu kullanımının normal haziran seviyelerine göre yaklaşık yüzde 20 arttığını açıklayarak vatandaşlara su tasarrufu çağrısında bulundu.

Belediye yetkilileri, özellikle bahçe sulama, havuz ve şişme havuz doldurma ile araç yıkama gibi yüksek su tüketimine yol açan faaliyetlerin mümkün olduğunca durdurulmasını istedi. Açıklamada, mevcut durumun dikkatle izlenmesi gerektiği ve vatandaşların “sorumlu davranışlarıyla” sürece katkı sunmasının önemli olduğu vurgulandı.

Yetkililer, uyarının günlük kişisel su tüketimini kapsamadığını da özellikle belirtti. Aksine sıcak havalarda yeterli sıvı alımının büyük önem taşıdığına işaret edilerek, vatandaşlara bol su içmeleri tavsiye edildi.

Münih’in su kaynaklarının şu an için kritik bir tehlike altında olmadığı belirtilse de, uzun süren sıcak hava dalgası ve yağış eksikliği nedeniyle üretim kaynaklarının üzerindeki baskının arttığı kaydedildi. Belediye, vatandaşların tasarruflu kullanım alışkanlıklarıyla bu yükün azaltılmasına katkı sağlayabileceğini ifade etti. 

DİĞER HABERLER